
[Banner image credit: DigitalGlobe-ISIS] 

236 Massachusetts Avenue, NE, Suite 500 Washington, DC 20002   

TEL 202.547.3633 • FAX 202.547.3634   

E-MAIL isis@isis-online.org • www.isis-online.org 

 

 Institute for Science and International Security 

 

   ISIS REPORT 

 

December 14, 2009 

 
The following is a set of figures and documents assessing the organizational structure of 

what The Times' source calls Iran's "Clandestine Nuclear Sector" since the 

1990s. (Leaked Memo Identifies Man at Head of Iran’s Nuclear Programme, The 

Times) It includes a letter from Mohsen Fakhrizadeh, and its translation, that lists a set of 

addresses that are said to describe the structure of a secret nuclear effort under the 

Ministry of Defense called FEDAT.  ISIS discussed this information with several 

government officials in the United States and abroad.  They stated that these charts 

provide reliable information on this difficult subject. We decided to share this 

information to further the public debate. 

 

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/middle_east/article6955236.ece


   2 

 
 

Note On PHRC:  The Physics Research Center (PHRC) was under Iran's Ministry of 

Defense and operated in parallel to the Atomic Energy Organization of Iran (AEOI).  

The AEOI was mainly responsible for developing fuel cycle facilities.  The PHRC, 

according to this organizational chart, was focused on a range of projects, including fuel 

cycle activities and some possibly related to developing a nuclear weapon.  But the exact 

relationship between PHRC and the AEOI is unclear and the subject of several of the 

outstanding questions the IAEA wants Iran to answer.  Similarly the subsequent 

incarnations were in parallel to the AEOI, which built the Natanz facility. 



   3 

 



   4 

 



   5 

 
 

The image above is described as part of a letter from Mohsen Fakhrizadeh. 



   6 

 
 

This is an English translation of the previous letter in Farsi.  The portion above the 

signature was not translated.  The annotation in blue was added by The Times’ 

source. 
 


